توپو کالا

توتال استیشن لایکا یا ژئومکس ؟

leicaVSgeomax

لایکای کار کرده یا ژئومکس نو؟

لایکا یا ژئومکس ؟ در این مقاله قصد داریم دوربین‌های توتال استیشن لایکای دست دوم و توتال استیشن ژئومکس نو را با هم مقایسه کنیم.

کمپانی هگزاگون:

کمپانی هگزاگون تولید کننده تجهیزات برند لایکا و ژئومکس می‌باشد. یکی از تولیدات این کمپانی دوربین توتال استیشن است.

برند لایکا:

لایکا هر دوره، یک محصول متنوع در زمینه دوربین‌های توتال استیشن را به بازار عرضه می‌کند.

دوربین‌های لایکا دقت و صحت بسیار بالایی دارند و تکنولوژی‌های بسیار جدیدی از قبیل لیزر اسکنر را به همراه خود دارند. اما به دلیل قیمت بسیار زیاد و تحریم‌ها این نوع از توتال‌های جدید وارد ایران نمی‌شوند. 

به همین سبب توتال‌های کار کرده، بازار بزرگی برای خرید و فروش در ایران دارا می‌باشند. به این خاطر عملا امکان استفاده از تکنولوژ‌ی‌های روز دنیا برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

برند ژئومکس:

دوربین توتال استیشن ژئومکس از طریق وای فای به گوشی‌های اندرویدی متصل می‌شود و نقشه بردار می‌تواند تمامی عملیات‌های نقشه برداری اعم از برداشت، پیاده سازی و … را با اپلیکیشن ATSurvey به انجام رساند. 

به علاوه برنامه Road3D که در دوربین لایکا 500 دلار هزینه دارد، در این دوربین به صورت رایگان، فعال و در دسترس است.

تشابه لایکا و ژئومکس:

به دلیل این که کمپانی هر دو برند هگزاگون است، قطعات به کار رفته در هر دو برند مشابه بوده و تفاوتی از لحاظ کیفیت و دوام ندارند. دقت برداشت‌های ژئومکس نیز مشابه لایکای دو ثانیه می‌باشد.

پیشنهاد توپوکالا:

لایکا یا ژئومکس ؟ با توجه به نکات ذکر شده در بالا و این قضیه که دوربین‌های نو در ایران خدمات، گارانتی و پشتیبانی بهتری نسبت به دوربین‌های دست دوم دارند، 

توپوکالا به شما مهندسین عزیز پیشنهاد خرید دوربین نوی ژئومکس با مدل ZT10R را ارائه می‌نماید. شما مهندسین با خرید دوربین ژئومکس از تکنولوژی روز دنیا بهره مند شده و نقشه برداری با دقت و صحت بالا، مشابه لایکا را تجربه می‌نمایید.


سارا شحیطاوی

کارشناس ارشد ژئودزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *