توپو کالا, جی پی اس نقشه برداری, نقشه برداری

بررسی تخصصی گیرنده جی پی اس استونکس مدل S3

جی پی اس استونکس مدل اس 3-توپوکالا-تجهیزات نقشه برداری

گیرنده جی پی اس S3 پرچم دار برند استونکس در تولید گیرنده‌‌های مولتی فرکانس است. گیرنده‌های استونکس دو سه سالی وارد بازار ایران شده و در همین مدت کوتاه طرفداران زیادی پیدا کرده است. جی پی اس های استونکس با توجه به مشخصات و ویژگی‌ها، در زمینه نقشه برداری حرف بسیار برای گفتن دارند. و انتظارات مهندسین را بالا برده‌اند. حال با توجه به استقبال گسترده مهندسین نقشه بردار از گیرنده‌های استونکس به خصوص مدل S3 باید دید که این جی پی اس ارزش خرید دارد یا خیر؟ نا گفته نماند که جی پی اس استونکس S3 به گیرنده هوشمند و فوق قدرتمند معروف است.

جی پی اس استونکس مدل اس 3-توپوکالا-تجهیزات نقشه برداری-اینترنتی

طراحی و کیفیت ساخت جی پی اس استونکس S3

استونکس S3 هاردکیس و جعبه حمل بسیار مقاوم و محکمی دارد؛ که در نگاه اول توجه همگان را جلب می‌کند. درون هارد کیس آنتن، شارژر تایپ C، متر دستی، سرپیچ ژالون، هولدر و کنترلر دیده می‌شود. 

از جعبه که بگذریم، به طراحی استونکس S3 می‌رسیم. استونکس S3 وزن کمی دارد و بسیار سبک و خوش دست است. جنس بدنه دستگاه از آلیاژ منیزیم است که گرما و حرارت را به درون دستگاه منتقل نمی‌کند و روی مشاهدات تاثیری نمی‌گذارد.جنس بدنه دستگاه یکی از مزایای مهم در انتخاب  خرید جی پی اس استونکس S3 است.

تنها دکمه روی دستگاه برای خاموش و روشن کردن جی پی اس است. در زیر جی پی اس ماژول سیم کارت وجود دارد. و با قرارگیری سیم کارت در آن می‌توانید از اینترنت پر سرعت برای کار بهره ببرید. درگاه اتصال آنتن نیز روی بدنه دستگاه هست که در مواقع برداشت رادیویی به کمک نقشه بردار می‌آید.

در نهایت به استاندارد محافظتی جی پی اس استونکس S3 می‌رسیم. استونکس S3 دارای استاندارد IP68 و بالاترین درجه محافظت است. S3 در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم می‎‌باشد. و اگر به صورت اتفاقی دستگاه خیس شد، مشکلی به وجود نمی‌آید. اما پیشنهاد می‌کنیم در زیر باران از دستگاه استفاده نکنید.

جی پی اس استونکس مدل اس 3-توپوکالا-تجهیزات نقشه برداری-اینترنتی-در باکس-نمایه پشت

نرم افزار و تکنولوژی‌های استونکس S3

گیرنده استونکس S3 مولتی فرکانس است. و قابلیت پشتیبانی از سیگنال‌های تمامی سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای به خصوص نسل سوم بیدو را دارد. دستگاه مورد نظر 800 کانال است و عملکرد بسیار خوب و مناسبی دارد. اما دستگاه استونکس S1 Lite با تعداد کانال بیشتر توان مصرفی و در نهایت عملکرد سریع‌تری را دارد.

گیرنده استونکس S3 تکنولوژی‌های فوق العاده و کاربردی دارد. مهم ترین تکنولوژی تیلت سنسور IMU است. تیلت برای نقاط گوشه دیوار و یا نقاطی که پوشش گیاهی متراکم وجود دارد، کاربردی است. تیلت دستگاه S3 ژیروسکوپ و مصون از مغناطیسی زمین است. بنابراین میدان مغناطیسی زمین روی مشاهدات تاثیر نمی‌گذارد. و همین موضوع برگ برنده ای برای دستگاه های جی پی اس است. تکنولوژی Swan در S3 برای حذف سیگنال‌های تداخلی و تکنولوژی Athena برای فیلتر خطای چند مسیری است و دقت نهایی عملیات را بالا می‌برد. هم چنین دو تکنولوژی SureFix و aRTK برای افزایش صحت کار با جی پی اس فوق العاده می باشد.

گیرنده استونکس S3 رادیوی داخلی با برد 10 کیلومتر دارد. که در مواقع بدون اینترنت کار رادیویی انجام می‎‌گیرد. رادیوی دستگاه S3 دو طرفه است و هم به صورت بیس و هم روور مورد استفاده قرار می گیرد. 

گیرنده استونکس S3 مزیت دیگری هم دارد. و آن تخلیه دستگاه با WebUI و مهندسان را از مشکلات کابل تخلیه می رهاند. 

اما جذاب ترین قسمت گیرنده S3 نرم افزار مطابق با آن است. نرم افزار SURPAD ب دستگاه‌های استونکس مطابق است. و نرم افزاری آسان و کاربرپسند می‌باشد. سورپد جامع ترین و کامل ترین پنل ها را در میان تمامی نرم افزارهای گیرنده دارد. 

سخت افزار جی پی اس S3

اگر تا این قسمت از مقاله هنوز نسبت به خرید جی پی اس استونکس مدل S3 شک دارید، در این قسمت تمام تردیدهایتان رفع می‌شود. برد و پردازنده دستگاه S3 همیسفیر آمریکا و از نوع P40 است. بردهای همیسفیر آمریکا جز بهترین پردازنده های موجود در بازار هستند. 

جی پی اس استونکس مدل اس 3-

باتری و شارژر S3

دستگاه جی پی اس مورد نظر باتری لیتیومی دارد. و قابلیت 10 ساعت کار پیاپی را دارد و باتری قدرتمندی است. مزیت دیگر دستگاه های استونکس S3 شارژ دستگاه با شارژر تایپ C و حتی پاور بانک است.

جمع بندی

اگر به دنبال جی پی اس قدرتمند با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید، جی پی اس استونکس S3 بهترین گزینه است. جی پی اس S3 در مدت کوتاهی بازار ایران را در دست گرفت و مهندسان نقشه بردار رضایت زیادی از آن داشتند. S3 کامل ترین جی پی اس تولید استونکس است.

جی پی اس استونکس مدل اس 3-توپوکالا-تجهیزات نقشه برداری-اینترنتی-در باکس

برای مقایسه مشخصات و قیمت گیرنده‌های استونکس در فروشگاه اینترنتی توپوکالا وارد قسمت جی پی اس های مولتی فرکانس شوید. قیمت جی پی اس های استونکس و دیگر برندهای موجود در بازار ایران در این قسمت در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *