توپو کالا, جی پی اس نقشه برداری, نقشه برداری

بررسی تخصصی گیرنده جی پی اس استونکس S1

جی پی اس مولتی فرکانس استونکس s1

گیرنده جی پی اس مدل S1 کوچک ترین عضو از خانواده استونکس است، که دو یا سه سالی وارد بازار ایران شده است. استونکس S1 با امکانات و ویژگی‌های فوق‌العاده در مدت کوتاهی مورد استقبال گسترده مهندسان نقشه بردار قرار گرفته است. جی پی اس های استونکس در تمام زمینه‌های نقشه برداری حرفی برای گفتن دارند. با توجه به این انتظارات باید بررسی کرد که جی پی اس استونکس مدل S1 ارزش خرید دارد و می‌تواند انتظارات مهندسین را برآورده کند یا خیر؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم.

گیرنده جی پی اس GPS استونکس مدل S1

طراحی و کیفیت ساخت استونکس S1

استونکس S1 هارد کیس بسیار خوبی دارد که در نگاه اول توجه را جلب می‌کند. درون جعبه S1 آنتن، شارژر نوع تایپ C، متر دستی، سرپیچ ژالون، هولدر و کنترلر دیده می‌شود.

از جعبه که بگذریم، به طراحی گیرنده S1 می‌رسیم. جی پی اس استونکس S1 وزن زیادی ندارد. و بسیار سبک و خوش دست است. جنس بدنه دستگاه از آلیاژ منیزیم است که گرما را به درون دستگاه منتقل نمی‌کند. در واقع بدنه گیرنده‌های استونکس برگ برنده این دستگاه‌ها نسبت به سایر رقبا است.

جی پی اس مولتی فرکانس استونکس s1

فقط یک دکمه روی دستگاه S1 هست که وظیفه خاموش روشن کردن گیرنده را بر عهده دارد. در زیر دستگاه ماژول سیم کارتی وجود دارد که با قرار دادن سیم کارت درون آن می‌توان به اینترنت پر سرعت و 4G برای برقراری ارتباط با ماهواره‌ها استفاده کرد. هم چنین درگاهی برای اتصال آنتن دارد که در مواقع برداشت رادیویی به کمک می‌آید.

در نهایت به استاندارد محافظتی IP68 جی پی اس S1 اشاره می‌کنیم. به این مفهوم که دستگاه استونکس در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است. در واقع اگر به طور اتفاقی دستگاه خیس شد مشکلی پیش نمی‌آید. اما پیشنهاد می‌کنیم زیر باران با جی پی اس کار نکنید.

جی پی اس مولتی فرکانس استونکس s1

نرم افزار و تکنولوژی‌های جی پی اس S1

گیرنده استونکس S1 مولتی فرکانس و از سیگنال‌های همه سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. دستگاه مورد نظر 800 کانال است و عملکرد بسیار خوبی دارد. اما جی پی اس های دیگر استونکس مانند S1 Lite با تعداد بالاتر کانال از عملکرد فوق العاده بهتر و سریع تری نسبت به S1 برخوردارند.

جی پی اس S1 تکنولوژی‌های بسیار عالی و کاربردی برای عملیات‌های نقشه برداری دارد. اولین تکنولوژی تیلت است که برای نقاط گوشه دیوار یا نقاطی که پوشش گیاهی مترکم وجود دارد، بی نظیر است. تیلت دستگاه استونکس IMU و ایمن از میدان مغناطیسی زمین عمل می‌کند. و همین امر سبب تمایز جی پی اس های استونکس از دیگر دستگاه‌های موحود در بازار است. تکنولوژی Swan در S1 برای حذف سیگنال‌های تداخلی وتکنولوژی Athena برای فیلتر خطای چند مسیری دقت نهایی عملیات را بالا می‌برد. هم چنین دو تکنولوژی SureFix و aRTK برای افزایش صحت کار با جی پی اس بی نظیر هستند.

جی پی اس استونکس S1 دارای رادیو برای مواقع بدون اینترنت است. و برد رادیویی آنتن دستگاه 10 کیلومتر می‌باشد. اما ضعف رادیوی این دستگاه یک طرفه بودن است و جی پی اس مورد نظر فقط می‌تواند در نقش روور در عملیات وجود داشته باشد.

جی پی اس استونکس S1 یک مزیت بی نظیر دیگر نیز دارد. تخلیه دستگاه با WebUI دیگر مشکلات استفاده از کابل تخلیه را ندارد.

و اما جذاب ترین بحث این قسمت نرم افزار کاربر پسند و بی نظیر SURPAD است که با دستگاه S1 هماهنگ شده و جامع ترین پنل‌ها و بهترین عملکرد را نسبت به دیگر نرم‌افزارهای گیرنده دارد.

سخت افزار استونکس S1

اگر تا اینجا هنوز هم نسبت به خرید جی پی اس استونکس S1 شک دارید، در این قسمت کوچک ترین تردیدی برایتان نخواهد ماند. برد و پردازنده استونکس S1 همیسفیر آمریکا و از نوع P20 است. برد همیسفیر بهترین پردانده موجود در بازار برای گیرنده‌هاست.

GPS Stonex S1 (2)

باتری و شارژ جی پی اس S1

همان طور که در جدول مشخصات S1 مشخص است، دستگاه مورد نظر از باتری لیتیومی استفاده می‌کند. و قابلیت 10 ساعت کارکرد پیاپی را دارد. دستگاه‌های استونکس یک مزیت عالی دیگر هم دارند؛ که آن هم قابلیت شارژ دستگاه با شارژر تایپ C و حتی پاور بانک است.

جمع بندی

اگر تا به حال تجربه کار با گیرنده‌های جی پی اس را نداشته‌اید، استونکس S1 بهترین انتخاب از نظر قیمت و کیفیت برای شماست. جی پی اس استونکس S1 در مدت زمان کوتاهی بازار ایران را متحول کرد و مهندسان زیادی آن را خرید ند و رضایت کامل داشتند. اما اگر به دنبال بهترین گیرنده استونکس موجود در بازار هستید، به شما جی پی اس S3 را پیشنهاد می‌کنیم. جی پی اس S3 کامل ترین دستگاه گیرنده تولید استونکس است.

برای مقایسه مشخصات و قیمت گیرنده‌های استونکس در فروشگاه اینترنتی توپوکالا وارد قسمت جی پی اس های مولتی فرکانس شوید. قیمت جی پی اس های استونکس و دیگر برندهای موجود در بازار ایران در این قسمت در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *