توپو کالا

توتال استیشن سندینگ ARC5 PRO بخریم یا ARC5؟

توتال استیشن سندینگ مدل arc5 pro-6

دوربین‌های توتال استیشن سندینگ به یکی از دوربین‌های با کیفیت و پر طرفدار میان مهندسین نقشه بردار در بازار ایران تبدیل شده‌اند. بنابراین بررسی تخصصی دوربین‌های توتال استیشن از این برند ضروری است. جدیدترین و بهترین توتال استیشن‌های سندینگ ARC5 PRO و ARC5 هستند. در مقاله بررسی تخصصی دوربین ARC5 PRO مشخصات این توتال استیشن سندینگ را مورد بررسی قرار داده و گفتیم که آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟ در این مقاله تفاوت‌های ARC5 PRO و ARC5 را بررسی می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که کدام را بخریم؟

توتال استیشن سندینگ arc5 pro

طراحی و کیفیت دستگاه‌ها

هر دو دستگاه سندینگ ARC5 PRO و ARC5 از لحاظ ظاهری مشابه هم هستند. دستگاه‌های مورد نظر تلسکوپ بزرگ و دارای کیبورد دو طرفه می‌باشند. دکمه برداشت سریع که از مزایای دوربین‌های سندینگ است، در هر دو مدل وجود دارد. هم چنین پیچ‌های حرکت آهسته مزایای دیگری از توتال استیشن‌ های سندینگ ARC5 PRO و ARC5 است که ارزش خرید محصول را بالا می‌برد.

هر دو مدل توتال استیشن سندینگ مورد نظر دارای جعبه حمل بسیار محکم و مقاوم هستند. و درون جعبه متعلقاتی مانند باتری، شارژر، کاور باران و کارت حافظه قرار گرفته است.

 ARC5 و ARC5 PRO، دارای استاندارد محافظتی IP65 هستند. هر دو دستگاه در برابر گرد و غبار مقاومت عالی دارند. اما در برابر آب مقاومت توتال استیشن‌های سندینگ کم است.

نرم افزار و تکنولوژی‌های توتال استیشن های سندینگ

در بحث خرید توتال استیشن های سندینگ ARC5 و ARC5 PRO، نرم افزار و تکنولوژی‌های دستگاه اهمیت فوق العاده ای دارند. بنابراین در این قسمت درباره آن‌ها و دقت دوربین‌ها صحبت خواهیم کرد.

بزرگنمایی تلسکوپ در هر دو دوربین 30 برابری است. کمپانساتور دو محوره در توتال استیشن‌های سندینگ سبب تصحیح قرائت‌ها در هر دو محور X و Y می‌شود.

مزیت بسیار مهم و اصل کاری دوربین‌های جدید سندینگ پردازنده مستقل EDM و ANGLE است. با پردازنده های مجزا دقت و سرعت عملیات نقشه برداری افزایش می‌یابد.

اما برتری سندینگ ARC5 PRO نسبت به ARC5 در این قسمت مشخص می‌شود. اطلاعات برداشت‌ها در دوربین توتال استیشن ARC5 PRO با فلش قابل تخلیه است. و نقشه برداران را از مشکلات کابل تخلیه می‌رهاند.

توتال استیشن دست دوم سندینگ ARC5

برد قرائت طول با لیزر در ARC5 PRO بیشتر از 1000 متر و در ARC5 حدودا 600 متر است. برد قرائت فاصله با تک منشور نیز در هر دو دستگاه حدود 5000 متر می‌باشد. 

دقت قرائت فاصله در دو دوربین سندینگ 2mm+2ppm و دقت زاویه‌ای در هر دو دستگاه 2 ثانیه واقعی است. بنابراین هر دو دوربین از نظر دقت جز دوربین‌های قوی و کم نظیر هستند.

باتری و شارژر دستگاه‌ها

دوربین توتال استیشن ARC5 و ARC5 PRO مانند تمامی توتال استیشن‌های دیگر با باتری کار می‌کنند. باتری هر دو قابل شارژ و ظرفیتی معادل  7.4v/3100mAh دارد. هم چنین توانایی 10 ساعت کار مداوم با باتری فول را  نیز داراست.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تمامی مشخصات و تفاوت‌های هر دو توتال استیشن ARC5 و ARC5 PRO را بررسی کنیم. بهترین دوربین در توتال استیشن های سندینگ ARC5 PRO است. اما با صرف هزینه کمتر می‌توانید یک توتال استیشن با کیفیت مانند ARC5 را خریداری نمایید. مطمئن باشید توتال استیشن سندینگ ARC5 نیز مانند پرچم دار ARC5 PRO ارزش خرید بسیار زیادی دارد و از خرید آن پشیمان نمی‌شوید.

توتال استیشن سندینگ مدل arc5 pro-لوازم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *