آموزش تجهیزات نقشه برداری, آموزشی, توپو کالا

سه پایه دوربین نقشه برداری

سه پایه نقشه برداری لایکا-نزدیک2

درباره سه پایه دوربین نقشه برداری:

سه پایه برای ثابت و تراز نگه داشتن دوربین های نقشه برداری اعم از توتال استیشن ها، تئودولیت ها و ترازیاب ها کاربرد دارند. برای خرید سه پایه نقشه برداری می توانید از طریق این صفحه اقدام نمایید.

انواع سه پایه نقشه برداری:

سه پایه های نقشه برداری به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. سه پایه می تواند جنس چوبی یا فایبرگلاس داشته باشد. فایبرگلاس وزن سنگین تری دارد اما کیفیت و استحکام آن نسبت به چوبی بیشتر است. هم چنین جنس فایبر گلاس در برابر رطوبت مقاوم تر است. جنس خود پایه ها می تواند آلومینیومی نیز باشد.

نوع دیگری از تقسیم بندی سه پایه ها بر اساس تعداد قفل های آن ها (تک قفل یا دو قفل) است. اغلب سه پایه های مناسب برای توتال استیشن ها دو قفله هستند. از قفل دوم جهت تراز کردن دوربین با سه پایه می توان استفاده کرد.

تقسیم بندی دیگری نیز برای سه پایه وجود دارد. صفحه پیلار برخی از آن ها گرد و بعضی مثلثی است. صفحه پیلار گرد فضای بیشتری جهت سانتراژ در اختیار کاربر می گذارند.

امکان تغییر ارتفاع سه پایه:

معمولا اکثر سه پایه ها امکان تغییرات ارتفاع را دارند. کمترین طول آن ها 110 سانتی متر و بیشترین طول 170 سانتی متر است.

مقایسه سه پایه های نقشه برداری لایکا و تریمبل:

  • سه پایه لایکا: سه پایه لایکا چوبی از جنس راش و دو قفله است و صفحه پیلار مثلثی دارد. هم چنین استحکام خوبی دارد.

سه پایه نقشه برداری لایکا-بدنه

  • سه پایه تریمبل: سه پایه تریمبل جنس فایبرگلاس دارد و دارای دو قفل است. وزن و استحکام بیشتری نسبت به لایکا دارد. قیمت آن نسبت به لایکا بالاتر است اما در ایران ترجیح مهندسین این است که از تریمبل استفاده کنند. به همین خاطر پر فروش تر از لایکا است.

سه پایه‌ نقشه برداری تریمبل-کامل2

 

خرید سه پایه دوربین نقشه برداری از توپوکالا:

شما مهندسین عزیز می توانید برای خرید سه پایه نقشه برداری از طریق فروشگاه اینترنتی توپوکالا اقدام کنید. با کلیک بر روی اسم و عکس هر محصول به صفحه اصلی آن هدایت شده و می توانید خرید خود را با بهترین قیمت نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *