آموزشی, توپو کالا, نرم افزار نقشه برداری

عدد age در جی پی اس به چه معناست؟

عدد age در جی پی اس

در نقشه برداری از طریق سامانه‌های ماهواره‌ای و ناوبری به اطلاعات بسیار زیادی می‌توان دست یافت. اطلاعات ماهواره‌ها را از جی پی اس های نقشه برداری مختلفی که در بازار وجود دارند، می‌توان به دست آورد. در حین نقشه برداری با جی پی اس پارامترهای بسیار مهمی هم زمان باید چک و بررسی شوند. یکی از پارامترهای مهم که پس از اتصال جی پی اس به ایستگاه کورس نمایش داده می‌شود، عدد age است.

 

ایستگاه کورس و سامانه شمیم:

در مقاله مربوط به سامانه شمیم گفتیم که تنها با یک دستگاه گیرنده نمی‌توان برداشت‌های دقیقی انجام داد. به همین خاطر ایستگاه‌های کورس در سرتاسر ایران تعبیه شده است. تا با اتصال آجی پی اس به آن، نقشه برداران بتوانند مشاهدات دقیقی را داشته باشند. ایستگاه‌های کورس مربوط به هر سامانه به صورت یکپارچه بهم متصل هستند. در ایران سامانه‌های شمیم، هدا و سمت طراحی شده اند. معروف ترین و پر استفاده ترین سامانه شمیم است. که نقشه برداران بسیاری در سرتاسر ایران از آن استفاده می‌کنند.

 

سیگنال‌های ماهواره‌های جی پی اس:

ماهواره‌های تمامی سامانه‌های ناوبری در مدارهای بیضی شکل به دور زمین در حال گردش هستند. سیگنال‌های ارسالی به زمین از چندین منبع خطا تاثیر می‌پذیرند. (در مقالات بعدی تک تک منابع خطاها را معرفی کرده و توضیح خواهیم داد). خطاها روی مشاهدات نهایی تاثیر گذاشته و باعث نامعتبر شدن نتایج خواهند شد. سامانه‌های کورس این مشکل را با تدابیری حل کرده‌اند.

 

برداشت با جی پی اس:

پس از اتصال جی پی اس به سامانه شمیم، تصحیحات منابع خطا به ماهواره ارسال می‌شود. پس از آن روی مشاهدات اعمال می‌شوند. بنابراین مشاهدات قابل اعتمادی را خواهیم داشت. اما با توجه به سرعت زیاد چرخش ماهواره‌ها چگونه می‌توان به تصحیحات ارسالی اطمینان کرد؟

 

عدد age در جی پی اس چه کاربردی دارد؟

عدد age در جی پی اس نشان دهنده عمر تصحیحات ارسالی از طریق سامانه شمیم است. پس از اتصال به شمیم در صفحه برداشت نرم افزار تعدادی پارامتر به نمایش در می‌آیند. یکی از آن‌ها age است. در کنار age عددی است. که این عدد نشان دهنده زمان ارسال آخرین تصحیحات به ثانیه است. با توجه به سرعت بسیار زیاد ماهواره‌های جی پی اس اگر چندین ثانیه از ارسال آخرین تصحیحات بگذرد، دیگر معتبر نیستند. معمولا اگر این عدد از یک تا 5 باشد، برداشت صحیح است. اما برای برداشت‌های بسیار دقیق این عدد باید بین 1 و 2 باشد.

 

خرید جی پی اس نقشه برداری از توپوکالا:

توپوکالا مرجع تخصصی و کامل فروش تجهیزات نقشه برداری به شمار می‌رود. گیرنده‌های جی پی اس نقشه برداری را در انواع برندها و ویژگی‌ها به دو صورت نو و دست دوم می‌توانید از وبسایت توپوکالا خریداری نمایید. در این مقاله می‌توانید راهنمای خرید جی پی اس مولتی فرکانسه را مطالعه کنید. با خرید از توپوکالا پشتیبانی، آموزش و گارانتی رایگان و طولانی مدت دریافت خواهید کرد. در ادامه کارشناسان توپوکالا تعدادی از جی پی اس‌های با کیفیت و معتبر را به شما معرفی می‌کنند.

 

جی پی اس استونکس مدل اس 3--

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *