آموزش تجهیزات نقشه برداری, برند, توپو کالا, لایکا Leica, نقشه برداری

مقایسه توتال استیشن لایکا TS06 و TC805

توتال استیشن لایکا ts06

بررسی دوربین‌های توتال استیشن لایکا مدل TS06 و TC805:

دوربین‌های توتال استیشن لایکا در میان نقشه برداران ایران بسیار محبوب هستند. منوی ساده و رابط کاربری، دقت و عملکرد مناسب و همچنین قیمت‌ به صرفه از دلایل این محبوبیت است. در میان تولیدات این کمپانی سری‌های مختلفی را با امکانات و برنامه‌های متنوع مشاهده می‌کنیم. که سری‌های TC، TCR و TS در ایران کاربرد زیادی دارند. در بین این مدل‌ها، اغلب نقشه برداران مدل های TS06 و TC805 را معادل در نظر می‌گیرند. قصد داریم در این مقاله با جزئیات بیشتر به مقایسه توتال استیشن TS06 و TC805 بپردازیم.

شباهت‌های دو مدل لایکا TS06 و TC805:

در هر دو مدل توتال استیشن‌های لایکا دقت زاویه‌ای ۵ ثانیه و دقت اندازه گیری فاصله با منشور 2mm+2ppm  است. هم‌چنین این دو دوربین بزرگنمایی مشابه  30 برابر را دارا می‌باشند.

تفاوت‌های میان دو توتال استیشن TS06 و TC805:

ویژگی‌ها و تکنولوژی تعبیه شده در سری TS آن را از سری TC متمایز می‌کند. منوی سری TS به صورت پنجره‌‌ای درآمده است. و محدودیت تعداد جاب در آن‌ها افزایش یافته است. برای سری TC تنها ۸ جاب قابل تعریف است که در برخی موارد مشکل ساز می‌شود. برای توجیه دوربین، امکان ارائه خطاها در دوربین TS06 به صورت آنی فراهم شده است. بدین معنی که با قرائت هر ایستگاه، دقت مختصاتی و زاویه‌ای مختصات محل دوربین به صورت آنی ارائه می‌شود و می‌توان برای ادامه قرائت‌ها یا کافی بودن آن‌ها بسیار آسان‌تر تصمیم گرفت.

در پیاده کردن قوس‌ها در نقشه‌برداری مسیر، منوی road2d موجود است. که با استفاده از آن بسیار آسان‌تر و دقیق‌تر می‌توان عملیات پیاده‌سازی را انجام داد. امکان درون‌یابی ارتفاعی در منوی خط مرجع نیز قابلیتی پرکاربرد است که مدل TS06 وجود دارد. در توتال استیشن TS06 امکان انتقال اطلاعات به فلش فراهم شده است. که می‌توان بدون اتصال به کامپیوتر و مستقیم برداشت‌ها را منتقل کرد. این امکانات در دوربین TC805 وجود ندارد.

نتیجه گیری: توتال استیشن TC805 بهتر است یا TS06؟

در پایان و با مقایسه توتال استیشن TS06 و TC805 لازم است نتیجه‌ای را ارائه دهیم. می‌توان نتیجه گرفت که انجام عملیات‌های نقشه‌برداری با استفاده از مدل TS06 با سهولت و دقت بیشتری قابل انجام است. هم‌چنین این دوربین با توجه به امکانات بسیار زیادی که دارد مقرون به صرفه است.

خرید دوربین توتال استیشن لایکا TS06 و TC805:

توپوکالا مرجع تخصصی فروش دوربین‌های توتال استیشن دست دوم لایکا می‌باشد. بنابراین شما مهندسین عزیز می‌توانید انواع مدل‌های دوربین توتال استیشن لایکا به خصوص دوربین TS06 و TC805 را از فروشگاه تجهیزات نقشه برداری توپوکالا خریداری نمایید. توجه داشته باشید که محصولات کار کرده با گارانتی سه ماهه فروخته می‌شوند. که این امر سبب کاهش ریسک خرید تجهیزات دست دوم می‌شود.

دوربین توتال استیشن لایکا TS06:

توتال استیشن لایکا ts06

دوربین توتال استیشن لایکا TC805:

توتال استیشن دست دوم لایکا TC805

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *