آموزش تجهیزات نقشه برداری, توپو کالا, جی پی اس نقشه برداری

مقایسه گیرنده جی پی اس های استونکس S1 و S3

از زمان به کار گیری سامانه‌های ناوبری و ماهواره‌ای در نقشه برداری استفاده از جی پی اس برای نقشه برداران مرسوم شد. و تولید کنندگان تجهیزات نقشه برداری انواع گیرنده‌ها را با ویژگی‌های متفاوتی تولید کردند. استونکس یکی از برندهای ابزارهای نقشه برداری است. و جی پی اس های آن محبوبیت زیادی در میان مهندسین دارند. در این مقاله قصد داریم تفاوت میان دو نوع جی پی اس از برند استونکس S1 و S3 را بیان کنیم. اگر قصد خرید جی پی اس‌های استونکس را دارید، در این مقایسه با ما همراه باشید.

 

ویژگی‌های مشترک جی پی اس استونکس S1 و S3:

در ابتدا شباهت‌ها و ویژگی‌های مشترک دو دستگاه را بیان می‌کنیم. و سپس به سراغ بررسی تفاوت های جی پی اس استونکس S1 و S3 می‌رویم.

  • هر دو دستگاه دارای 800 کانال هستند. تعداد کانال بیشتر برای طول عمر دستگاه مفید است. و اکثر جی پی اس های موجود در بازار 800 کانال هستند.
  • جی پی اس استونکس S1 و S3 قابلیت دریافت سیگنال از تمامی سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای را دارند.
  • دقت هر دو دستگاه در حالت RTK و STATIC مشابه است. دقت در حالت RTK ارتفاعی 15mm+1ppm و مسطحاتی 8mm+1ppm می‌باشد. و دقت در حالت STATIC ارتفاعی 5mm+0.5ppm و مسطحاتی 2.5mm+0.5ppm است.
  • استونکس S1 و S3 دارای تیلت IMU 60 درجه ژیروسکوپ هستند. که از میدان مغناطیسی زمین مصون است. و برای برداشت و پیاده سازی نقاط گوشه فوق‌العاده است.
  • هر دو جی پی اس دارای تکنولوژی‌های بسیار کاربردی مانند aRTK (برای حفظ دقت در صورت اختلال در دریافت تصحیحات) ، Swan (برای حذف سیگنال‌های تداخلی) ، Athena (برای فیلتر خطای چند مسیری) و SureFix ( برای سطح اطمینان بالای برداشت‌ها در واقع صحت کار) هستند.
  • بدنه جی پی اس های استونکس از آلیاژ منیزیم است. که بهترین جنس بدنه برای عدم آسیب به جی پی اس است.
  • استونکس S1 و S3 دارای WebUI، ماژول سیم کارت، قابلیت شارژ با شارژر تایپ سی و باتری بسیار قوی با عملکرد 10 ساعته مداوم هستند.
  • نرم افزار مطابق با هر دو دستگاه SURPAD است. که نرم افزار کابر پسندی است و محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد.
  • استاندارد محافظتی برای S1 و S3 مطابق با IP68 است و در مقابل آب و گرد و غبار محافظت بسیار خوبی از دستگاه دارد.
 

تفاوت جی پی اس استونکس S1 و S3:

حال که تمامی مشترکات دو نوع جی پی اس از برند استونکس را بیان کردیم، بهتر است به سراغ تفاوت‌های آن‌ها برویم و مقایسه و بررسی کنیم. البته دستگاه جی پی اس استونکس S1 و S3 فقط در دو مورد باهم تفاوت دارند.

  • برد و پردازنده دو دستگاه S1 و S3 از همیسفیر آمریکاست. اما برد مورد استفاده در S1 نوع PH20 و برد S3 از نوع PH40 است. برد دستگاه S3 قوی‌تر است. و باعث می‌شود در محیط چالشی پاسخگویی بهتری داشته باشد.
  • هر دو دستگاه رادیو دارند. که در محیط بدون اینترنت مشکلی از بابت عملیات نقشه برداری وجود نداشته باشد. اما رادیو S1 یک طرفه است و فقط می‌تواند روور باشد. و رادیوی S3 دو طرفه است که هم به صورت بیس و هم روور می‌تواند کاربرد داشته باشد.
 

جمع بندی مقایسه جی پی اس های استونکس S3 و S1:

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات و ویژگی‌های مهم دستگاه S3 و S1 را برای شما بیان کنیم. در این مقاله نیز می‌توانید نکات مهم برای خرید گیرنده جی پی اس را مطالعه کنید. هر دو دستگاه از برند استونکس بسیار محبوب و پر فروش هستند. دستگاه S3 قیمت بالاتری دارد اما برد قوی‌تر و رادیوی دو طرفه آن، قیمت بالاتر را توجیه می‌کند. و از هر لحاظ خرید S3 به صرفه تر است. توپوکالا برای خرید جی پی اس استونکس S3 را به شما پیشنهاد می‌دهد. اما از کارایی بسیار عالی S1 نیز نباید غافل شد. در ادامه مقاله لینک صفحات اختصاصی هر دو دستگاه قرار داده شده است. از طریق لینک می‌توانید وارد صفحه اختصاصی محصول شده و با اطلاعات کامل‌تر نسبت به خرید اقدام کنید.

   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *