آموزش تجهیزات نقشه برداری, آموزشی, توپو کالا, نقشه برداری

همه چیز درباره متر لیزری

200 meter laser meter brand milessy (3)

همه چیز درباره متر لیزری:

مترها برای اندازه گیری فاصله بین دو نقطه به کار می‌روند. انواع متفاوتی از مترها تولید شده است. در بازار مترهای فلزی، پارچه‌ای و لیزری موجود هستند. در حال حاضر استفاده از مترهای پارچه‌ای و فلزی برای فاصله یابی منسوخ شده است. این نوع مترها جای خود را به مترهای لیزری داده‌اند. در این مقاله همه چیز درباره متر لیزری، کاربردها، مزایا و معایب و انواع آن‌ها بیان می‌شود. متر لیزری نوعی فاصله یاب با کارکرد آسان و سریع است. در نقشه برداری مترهای لیزری بهترین و دقیق ترین نوع متر هستند.

نحوه کارکرد متر لیزری:

در متر لیزری برای اندازه گیری فاصله از نور لیزر استفاده می‌شود. به این صورت که پرتوی نور روی یک نقطه نشانه روی می‌کند. پس از آن زمان رفت و برگشت نور اندازه گیری شده و از آن طریق فاصله نقطه قرار گیری متر تا نقطه نشانه روی محاسبه می‌شود. در واقع تنها لازم است متر را روشن کنید. سپس روی نقطه مورد نظر نور لیزر بیندازید. فاصله محاسبه می‌شود.

کاربرد متر لیزری:

با استفاده از متر لیزری می‌توان طول، مساحت، زاویه را به دست آورد. حتی برخی از محاسبات فیثاغورث نیز قابل انجام است. کاربرد اصلی متر لیزری نیز تعیین فاصله اجسام از یک دیگر است. البته کاربرد دیگری مانند تکنولوژی اندازه‌گیری p2p دارد. که از راه دور فاصله طول بین دو نقطه را محاسبه می‌شود. برخی از مترها تیلت سنسور یا به بیان دیگر شیب سنج نیز دارند. که دستگاه امکان تبدیل طول مایل به افق را فراهم می‌آورد.

انواع مترها:

یکی از تقسیم بندی‌های مهم انواع مترهای لیزری نوع indoor و outdoor است. نوع outdoor دارای دوربین دیجیتالی است. که می‌تواند اهداف تا فاصله 200 متر را که دسترسی به آن ممکن نیست، با بزرگ‌نمایی ببیند و اندازه‌گیری کند. این تکنولوژی در محیط‌های باز و و زیر نور خورشید که نور لیزر دیده نمی‌شود قابلیت استفاده دارد. ولی نوع indoor آن‌ها دوربین ندارد و برای استفاده در محیط بسته مناسب است.

برد مترهای لیزری:

برد مترهای تولید شده و موجود در بازار متفاوت است. معمولا از 20 متر در متر ساده تا 250 متر برای مترهای پیشرفته ساخته می‌شود.

مزایا و معایب متر لیزری:

از مزایای استفاده از مترهای لیزری می‌توان به کارکرد آسان و دقیق آن‌ها نسبت به سایر مترها نام برد. معایب آن نیز مشخص نبودن نور لیزر در محیط‌های باز و نور خورشید در بعضی دستگاه‌ها است. بعضی از مترها در سطح نا صاف نیز نتیجه درستی نمی‌دهند.

برندهای تولید کننده متر لیزری:

برندهای بسیار زیادی اقدام به تولید متر لیزری کرده‌اند. که می‌توان برندهایی از قبیل Sndway، Leica، Mileseey و … را نام برد. که انواع مختلف آن‌ها را با هر بردی می‌توانید از سایت توپوکالا خریداری نمایید.

پیشنهاد توپوکالا برای متر لیزری:

حال که همه چیز درباره متر لیزری را بیان کردیم، بهتر است پیشنهاداتی را برای خرید متر به شما بدهیم. انواع متفاوتی از مترهای لیزری را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی توپوکالا پیدا کنید. با کلیک بر روی اسم یا عکس هر محصول وارد صفحه اصلی محصول می شوید. می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

60-meters-laser-meter-sandway-topoklala (10)

100-meters-laser-meter-sandway-topoklala (7)

200 meter laser meter brand milessy (11)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *