برند, لایکا Leica, نقشه برداری

تجهیزات نقشه برداری برند لایکا

تجهیزات نقشه برداری لایکا

برند لایکا در دنیایی نقشه برداری

تجهیزات نقشه برداری برند لایکا ، کمپانی لایکای سوئیس، از 200 سال پیش شروع به کار کرد! موسسان این کمپانی Jacob Kern و Heinrich Wild بودند.

در طول دو قرنی که از تاسیس این کمپانی گذشته، با تولید دستگاه در زمینه نقشه برداری و تبدیل شدن به “اولین” در جهان رشد کرده است.

اولین دستگاه نوری قابل حمل در جهان به نام T2 در این کمپانی توسعه پیدا کرد و باعث تحول نقشه برداری شد. پس از آن با تولید تئودولیت مکانیکی، نقشه برداری مدرن را پایه گذاری کردند.

در ابتدا Kern ابزارهایی را برای نقشه‌های فنی تولید می‌کرد که این ابزارها به استاندارد جهانی برای کیفیت و فناوری تبدیل شدند. این مخترع در نمایشگاهی جهانی در لندن، به دلیل کیفیت محصولاتش جایزه دریافت کرد.

اولین ابزار اندازه گیری فاصله مادون قرمز (DISTOMAT DI10)، توسط Wild طراحی شد . این وسیله به عنوان اولین متر فاصله نزدیک معرفی شد که می‌توانست مسافت 1000 متر را با دقت سانتی‌متر اندازه‌گیری کند.

اولین فرود روی ماه در سال 1969 با دوربینی فیلم‌برداری شد که لنز آن توسط Kern طراحی شده بود. کمپانی لایکا با مشارکت شرکت آمریکاییMagnavox Corporation اولین گیرنده GPS مدل WILD WM101 را در سال 1985 برای کاربردهای نقشه برداری راه اندازی کرد.

در سال 1986 گروه Wild Leitz تشکیل شد و پس از خریداری شدن توسط Kern و ادغام شدن با Wild به گروه Leica تبدیل شد.

برند لایکا دوربین‌های نقشه برداری زیادی از قبیل توتال استیشن، تئودولیت، ترازیاب و … با انواع مدل‌ها را تولید کرده است که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.

 برند Leica در علم نقشه برداری تحول عظیمی را ایجاد کرد و تا امروز به عنوان برترین برند در این زمینه در جهان معروف است. این شرکت به Leica Geosystem ارتقا یافت و کامل شد و اکنون بخشی از گروه جهانی هگزاگون است.

شرکت‌های مانند لایکا استادان فناوری‌های نو هستند و جلوتر از زمان خود با دقت و اشتیاق فراوان پیش می‌روند.

همچنین شما می توانید محصولات با کیفیت تجهیزات نقشه برداری برند لایکا را از فروشگاه اینترنتی توپوکالا با ضمانت و پشتیبانی نرم افزاری تهیه کنید.

سارا شحیطاوی

کارشناس ارشد ژئودزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *